شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
ایران و هند دوستان واقعی هستند/درصدد گسترش روابط هستیم

ایران و هند دوستان واقعی هستند/درصدد گسترش روابط هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم «روز جمهوری هند» با حضور «عباس عراقچی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه، «منوچهر متکی» وزیر خارجه پیشین، «غلامعلی حداد عدال» نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی و «ساروئاب کومار» سفیر هند در ایرن برگزار شد.

در این مراسم «عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: ما یک روز مهمی را پشت سر گذاشتیم و آن روزی بود که برجام اجرایی شد. روز اجرایی شدن برجام یک دوره جدید تاریخی برای روابط ایران با سایر کشورهای دیگر به خصوص هند به شمار می رود.

وی در ادامه گفت: من از طرف مردم و دولت ایران سالروز جمهوری هند را به سفیر و مردم هند تبریک می گویم و برای این کشور پیشرفت و شادکامی را آرزو می کنم. معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه یادآور شد: وقتی شنیدم که سفیر هند از مولانا در این جشن سخن گفت خوشحال شدم. عراقچی به روابط ایران و هند اشاره کرد و گفت: روابط ایران و هند روابطی تاریخی و دارای تمدن قوی و خیلی نزدیک به هم بوده است که امروز از این روابط بهره می بریم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و هند همیشه دوستانه و محترمانه بوده است گفت: خیلی خوشحالیم که هندی ها با ما هستند و روابط نزدیک بین این دو کشور را شاهدیم. معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه با بیان اینکه هندیها از دوستان خوب ایران هستند گفت: آنها در موقع نیاز و سختی ها با ما بودند و دوستان که در موقع نیاز و سختی با ما هستند دوستان واقعی اند.

وی یادآور شد: بارها گفته ایم دوستانی را که در شرایط سخت در کنار ما بودند فراموش نمی کنیم. عراقچی با بیان اینکه توسعه بین ایران و هند منافع بی شماری را برای دو طرف دارد گفت: درصدد هستیم روابط دوجانبه را در حوزه های مختلف از جمله ترانزیت جاده ای گسترش دهیم. معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با بیان این که هند پیش از این در اقتصاد ایران به خصوص در بخش انرژی مشارکت داشته است گفت: ایران و هند در آینده ای نزدیک در زمینه ترانزیت جاده ای همکاری های خوبی خواهند داشت.

وی گفت: بندر چابهار سمبل همکاری بین دو کشور ایران و هند است و مطمئن هستم روابط دوجانبه بین ایران و هند در آینده بیش از پیش توسعه و ارتقاء پیدا خواهد کرد و دو کشور از این توسعه روابط سود خواهند برد

سفیر هند در این مراسم گفت: این اطمینان را به شما می دهیم که روابط ما در زمینه های مختلف گسترش پیدا خواهد کرد.

Additional Info

کلیک: 4285 بار - بروزرسانی در یکشنبه, 02 خرداد 1395 11:08
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید