شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
هند در حال سبقت گرفتن از چین

هند در حال سبقت گرفتن از چین

با افزایش تنش ها میان چین و آمریکا، هند می خواهد جایگزین چین شود و محصولا دیجیتالی، گوشی و قطعات را در کشور خود تولید کند.وزیر ارتباطات هند خبرداد اپل تولید گوشی را در این کشور ادامه می دهد و یک فروشگاه اینترنتی مدرن در بمبی تاسیس می کند.

 

سلام نو، هند از غول های تکنولوژی جهان توقع دارد که تولیدات محصولاتشان را در این کشور افزایش دهند و سومین اقتصاد بزرگ دنیا بتواند چین را از بازار صادرات جهانی حذف کند.

اغلب محصولات دیجیتالی مثل موبایل ها، کامپیوترها و قطعات آن ها در چین تولید می شود و حال با افزایش تنش های بین چین و امریکا هند می خواهد جایگزین چین بشود و تولید این محصولات از این پس در این کشور ادامه پیدا کند.

وزیر ارتباطات هند، راوی شانکار، در این خصوص می گوید:" ما همین حالا نیز در جایگاه دوم بزرگترین تولیدکننده گوشی همراه در جهان قرار داریم و کمپانی اپل نیز می خواهد تولید محصولاتش را در هند ادامه دهد و فاکس کان نیز چند نوع از محصولاتش را در هند تولید خواهد کرد؛ اپل می خواهد بزرگترین فروشگاه اینترنتی مدرن خود را در بمبئی تاسیس کند و سامسونگ در حال خروج از چین است."

وی در ادامه گفت:" هند در حال سبقت گرفتن از چین است و می خواهد با عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات الکترونیکی و گوشی ها چین را از زمین بازار صادرات حذف کند."

وی همچنین افزود:" رویای من این است که روزی برسد که پشت محصولات کمپانی اپل نوشته شده باشد در آمریکا طراحی شده و در هند ساخته شده است."

دهلی اخیرا قوانین مالیاتی جدیدی وضع کرده است که مالیات در صنعت تولید را کاهش می دهد و این کار با هدف جذاب کردن بازار هند برای تولیدکنندگان داخلی و خارجی انجام شده است.

وزیر ارتباطات هند در این خصوص می گوید:" ما کل قانون مالیات را بازنویسی کرده ایم و در حال حاضر کاهش مالیات صنایع تولیدی به خودی خود اقدام بی سابقه و عظیمی بوده است."

دولتمردان هندی از اپل خواسته اند تا تولید محصولات خود را در این کشور ادامه دهند و از هند به عنوان قطب صادراتی استفاده کنند و در دو سه ماه آینده پیش بینی می شود که صنعت ارتباطات در هند با رشد بی سابقه ای مواجه شود.

این پیشنهاد زمانی مطرح شد که اپل شروع به ساخت باتری های آیفون چه برای مصرف داخل و چه برای صادرات در هند کرد.

در حال حاضر بیشتر از نصفی از صادرات اپل از چین است و به تازگی اپل گفته است که می خواهد ۳۰ درصد تولیداتش را به سایر کشورها منتقل کند و هند در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای اپل است.

 

منبع: خبرآنلاین

Additional Info

کلیک: 3184 بار - بروزرسانی در دوشنبه, 15 مهر 1398 16:58
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید