شماره تماس : 88346744-021

لینک های کاربردی :
تلاش هند و روسیه برای حذف دلار

تلاش هند و روسیه برای حذف دلار

معاون نخست‌وزیر روسیه با تأکید بر اینکه مبادلات اقتصادی روسیه و هند باید با ارزهای ملی انجام شود، گفت: در حال حاضر آمریکا از نفوذ دلار در اقتصاد جهان سود می‌برد و باید تک‌قطبی در اقتصاد و سیاست برداشته شود.

 

جامعه جهانی به دنبال حذف سلطه دلار از بازارهای جهانی است آنها معتقدند در سال‌های گذشته نفوذ دلار به نفع آمریکا بوده و این تک‌قطبی هم در اقتصاد و هم در سیاست باید برداشته شود. 

طی دو سال گذشته پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه برای استفاده از ارزهای ملی به جای دلار شدت بیشتری یافته که پیشتازان آن چین و روسیه بوده و کشورهای دیگری هم از جمله ایران به آن پیوسته است. 

خبرگزاری تاس به نقل از «یوری ترتنوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: «نباید در جهان تنها غالبیت یک ارز وجود داشته باشد». 

وی در جلسه نشست مجمع اقتصادی منطقه شرق در هند اعلام کرد: روسیه و هند باید مشترکاً استفاده از دلار را بسیار کمتر کنند و از ارزهای ملی به جای آن استفاده کنند. 

ترتنوف گفت: در حال حاضر آمریکا از مزایای دلار که در اقتصاد جهان نفوذ زیادی پیدا کرده بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: جهان باید هم در حوزه سیاست و هم در حوزه اقتصاد به سمت چندقطبی برود ما با همکاری همدیگر می‌توانیم آن را محقق کنیم. من اطمینان دارم که نباید تنها نفوذ و غالبیت یک ارز بر جهان حاکم باشد و این یک مسأله بسیار اشتباهی است. 

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که روسیه و هند باید از ارزهای ملی خودشان به جای دلار استفاده کنند. 

 

منبع: افکارنیوز

Additional Info

کلیک: 2557 بار -
رای شما
مدیر سایت

وب سایت رسمی و خبری شورای بازرگانی ایران و هند.
بمنظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آدرس info(@)i-iibc.ir در تماس باشید

دیدگاه خود را ارسال نمایید